1. Animatorul inainte de toate trebuie sa se distreze el pentru el, trebuie sa transmita mesaje pozitive despre el de tipul "sunt aici pentru ca-mi place, pentru ca doresc sa fiu, sa-mi petrec timpul cu voi, aceasta experienta imi place si ma imbogateste".
2. Conteaza mai mult calitatea decat cantitatea. E intotdeauna mai bine sa inveti putin si bine decat mult si prost.
3. Se porneste intotdeauna de la jocurile copiilor.
4. E necesar ca animatorul sa dezvolte capacitati de improvizare. Acest fapt nu inseamna cu nu trebuie sa se prepare ci sa aiba pregatite pentru eventualitate alternative.
5. Programa trebuie sa fie realistica si adaptata nevoii de cunoastere a copilului si capacitatilor de asimilare a acestuia.
6. Intalnirea trebuie sa implice copilul, inteligenta, emotiile acestuia: transmiterea diverselor concepte este mult mai intensa si de durata daca implica cele cinci simturi: vazul, auzul, mirosul, simtul tactil, gustul.
7. Se porneste intotdeauna de la concepte deja cunoscute de copil; toate argumentele gasesc expresie in viata cotidiana, e datoria animatorului sa le observe, aduca in fata.
8. Nu exista pedepse, nu existe premii, exista doar placerea de-a condivide copiii dand frau liber creativitatii, imaginatiei.
mi-a placut, textul de mai sus l-am desprins dintr-o carte si descrie cum ar trebui sa fie un animator prezent in centrele de activitate pentru copii
fain! dar cum zicea Diana teoria poa' sa fie chiar buna, conteaza omul din fata copiilor cat reuseste sau mai putin sa se ridice la inaltimea rolului
_________________
|