haideti sa va povestesc cu a fost ieri. Va spusesem ca m-a rugat un coleg de facultate sa-l inlocuiesc la ore,la clasa a 3-a. Cu cei de gradinita am experienta, stiu cam la ce sa ma astept. Cu cei mai mari n-aveam idee cum va fi, dar m-a asigurat ca-s linistiti, majoritatea fete si mi-a lasat el fise, teste si tot ce mai trebuia sa fac la ore.
Am ajuns cam la jumatatea primei ore (limba romana). Cum am intrat in clasa, ei s-au ridicat in picioare si au inceput sa spuna o rugaciune (nu mai stiu care, probabil Ingerasul). Apoi s-au asezat si au terminat de lucrat niste fise. N-am mai stat sa le corectez cu ei, o sa le corecteze el, maine. In ultimele minute am facut cunostinta. Le-am spus ca, pe langa nume, sa-mi spuna si ce le place lor cel mai mult sa faca. Am primit raspunsuri de la citit, scris, matematica, pana la jocuri pe calculator, mers cu bicicleta, sah, etc. De aici, am discutat un pic despre povestile lor preferate si mi-au zis de printesa Rozeta, pe care n-o cunosc, dar e musai sa ma pun la curent cu povestea ei, ca se pare ca-i atrage pe cei mici.
A doua ora am facut matematica. Aveau de rezolvat un test de recapitulare si sa se autoevalueze. Au facut testul iar pentru autoevaluare, am scos cate un copil la tabla pentru fiecare exercitiu sa vada toti daca au lucrat corect.
Apoi au avut sport iar eu am fost libera. Dupa ora de sport, fetitele mi-au adus margarete si liliac
E in clasa si un copil cu probleme. Nu-s probleme de comportament, dar e tare incet. Tot ce face el la scoala e sa scrie cate o propozitie pana umple pagina. Ii dadeam propozitia, o scria pana la sfarsitul paginii, apoi avea voie sa mearga la baie. Si tot asa, ziua intreaga. Dar e un copil relativ linistit si afectuos. Chiar mi-a spus ca sunt frumoasa si m-a imbratisat
A treia ora am facut educatia civica. A trebuit sa le predau despre grupul religios. Am vorbit despre diferite religii si diferite tipuri de biserici, despre toleranta si despre obiectele folosite in grupul nostru religios. Mi-am dat seama ca ei multe chestii religioase le fac din inertie, fara sa stie ce inseamna cand aprinzi o lumanare, cand te impartasesti etc. Nimeni nu le-a spus. Si le-a placut cand le-am explicat pe scurt cateva dintre semnificatii (ce mi-a venit atunci in minte, ca nu stiu nici eu prea multe). Am vorbit despre icoane si i-am intrebat de unde cred ei ca stiu pictorii cum arata diversi sfinti. Nu stiau, dar au raspuns ca probabil viseaza. Le-am zis ca uneori e adevarat ca au viziuni si le-am vorbit si despre Nicolae Grigorescu si de picturile lui de la Agapia, unde a luat ca model localnicii. Au ramas impresionati cand au aflat ca uneori chipurile ingerasilor din picturi sunt inspirate din chipurile unor copilasi reali, ca ei. Si multe altele.
Am avut apoi desenul si au trebuit sa picteze o plansa despre copilarie. Ei sunt obisnuiti sa deseneze intai cu creionul apoi sa coloreze cu acuarele. Le-am aratat ca pot picta direct cu pensoanele si am pictat si eu pe o foaie. Le-a placut foarte mult si unii s-au luat dupa mine. Le-am scris o dedicatie si le-am lasat lor desenul.
Am plecat apoi un pic in cancelarie si, cand m-am intors, ei scrisesera mare pe tabla VA MULTUMIM CA ATI FOST INVATATOAREA NOASTRA! si desenasera inimioare si stelute. Mai trebuie sa comentez ceva?
Cat au asteptat ei autobuzul i-am invatat sa joace Incetul cu incetul se fabrica otetul si Ciresica are mere. Cred ca nu mai trebuie sa va spun ca le-a placut la nebunie. Mi-au zis sa mai vin sa le mai fiu invatatoare si sa vin la serbarea de sfarsit de an .
Stiu ca o sa fie mai greu cand o sa trebuiasca sa organizez eu totul, sa fac toata hartogaratia pe care o presupune invatamantul, dar ieri am avut confirmarea ca ma pot intelege cu copiii de 10 ani. E drept si ca in clasa nu e nici un copil cu probleme de comportament, deci nu-mi fac iluzii ca toate-s roz, asa cum a fost ieri, dar am venit acasa multumita. Vorba lui David: "A fost o zi frumoasa":)
_________________


http://madimih.blogspot.com/
|